محل تبلیغات شما

هر چه معلم از روش­های خلاقانه­تر استفاده نماید به همان میزان می­توان توقع یادگیری پایدارتری از دانش آموزان داشت. برای مثال می­توان به عادی شدن برنامه­های تلویزیونی در دنیای امروز اشاره کرد؛ اما در همین شرایط نیز برنامه­هایی ساخته می­شوند که تا سالیان سال مخاطبین این رسانه از آن­ها یاد می­کنند و حتی برخی از دیالوگ­ها در فیلم­ها یا سریال­های خاص به مکالمات روزمره مردم راه می­یابند. دلیل این موضوع جز انتخاب شیوه­ی خلاقانه و بدیع در انتقال پیام نیست. طبیعی است که انتخاب روش مناسب  به مفهوم شیوه­ای منظم و هدفمند در هر زمینه­ای مهم­ترین وسیله­ی رسیدن به هدف می­باشد. بدیهی است که معلم نقش روشن و بی بدیلی در یادگیری دانش آموزان دارد. بسیاری از مباحث که در دوران تحصیل و در قالب کتاب­های درسی آموزش داده می­شود، دیگر هرگز مجالی برای طرح نمی­یابند و اگر مفاهیم به خوبی به دانش آموز منتقل نگردد در به یاد سپاری و به یادآوری آموخته­ها دچار مشکل می­شود.

معمولاً در تدریس حداقل سه ویژگی برشمرده می‌شود:

  1. وجود تعامل بین مدرس و یادگیرنده (نه یک جریان یک طرفه که در آن تنها معلم گوینده باشد و دانش آموزان شنونده ی محض باشند.)
  2. وجود اهداف از قبل تعیین شده (که مدرس بداند به چه هدفی این فعالیت‌ها را انجام دهد.)
  3. ایجاد فرصت و فضای مناسب برای یادگیری. (تا یادگیرنده بتواند در بهترین زمان و فضای ممکن موضوع را فرا بگیرد)

پس با همین تعریف ساده متوجه یک موضوع بسیار مهم می‌شویم:

متاسفانه باید اذعان نمود در مواردی آنچه شاهدش هستیم نوعی فعالیت یک جانبه و تک گویی است نه تدریس!

شاداب سازی مدرسه: زیبا سازی محیط مدرسه

شاداب سازی مدرسه: روشهای فعال تدریس

شاداب سازی مدرسه: مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه

دانش ,یک ,موضوع ,تدریس ,معلم ,یادگیری ,دانش آموزان ,و فضای ,است که ,که در ,طرفه که

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود اهنگ جدید + پخش انلاین